Penetrační oceňování, neboli průnikové oceňování, je technika stanovení cen u nových produktů. Sice se určuje u produktu, který nově vstupuje na trh, nicméně konkurenční produkty na trhu již jsou. Cena se určuje pod úrovní cen konkurence, aby došlo k přitažení pozornosti zákazníků a získání významného tržního podílu. Rizikem je, že i když dojde k rychlému růstu tržního podílu, může dojít k dočasným ekonomickým ztrátám. Avšak se předpokládá, že díky získanému vysokému objemu produkce dojde k poklesu nákladů. Při stanovení ceny je dobré přihlédnout k bodu zvratu. Technika penetračního oceňování se typicky používá u běžných výrobků, které si kupuje velké množství zákazníků. Technika je vhodná u produktů, které považují zákazníci za velmi podobné napříč konkurencí a tak právě výhodnější cena může rozhodnout o finálním výběru. Typicky může jít o tzv. zaváděcí ceny, kdy podniky nabízejí své produktu určitou dobu po uvedení na trh za nižší cenu.