Omnibusový výzkum

Jde o výzkum, který je provedený agenturou na základě jejího vlastního podnětu, nicméně je postavený podle požadavků vybraných firem. Samotné firmy mohou určit výzkumné otázky s tím, že ve výsledcích výzkumu pro ně zůstane zachována anonymita. Poté, co agentura provede výzkum, zpracované výsledky jsou předány participujícím firmám. Tento výzkum je financován větším množstvím firem, a … Číst dál

Hyperrealita

Hyperrealita představuje realitu, která je oproti skutečnosti doplňována a fabulována. S pojmem hyperrealita je možné se setkat v mnoha oblastech a spojeních. Například u cestovního ruchu jde o to, že tradice bývají pro účastníky cestovního ruchu přetransformovány do jím atraktivnější podoby. V případě multimédií jde o digitální zkrášlení skutečnosti.

Soutěživé oceňování

Metoda určení ceny produktu, která vychází z analýzy konkurenčních cen. Cena se následně přizpůsobuje finančním možnostem podniku, nákladech nebo podílu na trhu. Důležité je také přihlédnout k tomu, jak produkt vnímají zákazníci v porovnání s konkurencí. Pokud má podnik nízké náklady, spíš bude pod úrovní konkurence. Pokud je podnik spojovaný s vyšší kvalitou, může mít … Číst dál

Penetrační oceňování

Penetrační oceňování, neboli průnikové oceňování, je technika stanovení cen u nových produktů. Sice se určuje u produktu, který nově vstupuje na trh, nicméně konkurenční produkty na trhu již jsou. Cena se určuje pod úrovní cen konkurence, aby došlo k přitažení pozornosti zákazníků a získání významného tržního podílu. Rizikem je, že i když dojde k rychlému … Číst dál

Numerická distribuce

Numerická distribuce představuje podíl prodejen, ve kterých je daný produkt prodáván, na všech prodejnách prodávajících danou výrobkovou kategorii. Udává se v procentech. Také se dá označit jako pokrytí trhu. Příklad: na určitém trhu je 2 000 prodejen. Daný výrobek A prodává 500 prodejen. Numerická distribuce výrobku A je 25 %.

Vážená distribuce

Vážená distribuce představuje podíl obratu určitého výrobku (značky) v prodejnách na celkovém obratu trhu. Hodnota se udává v procentech. Také též tržní dosah. Příklad: na určitém trhu se prodají lyže celkem za 500 milionů korun. Prodejci prodají lyže Batomic za 100 milionů korun. Vážená distribuce lyží Batomic je 20 %.

Joint venture

Joint venture je společný podnik více osob. Funguje to tak, že dva a více podniků založí novou společnou společnost (právnickou osobu), či navážou spolupráci skrze sdružovací smlouvu. Podniky se v rámci joint venture snaží pospolu využít rozdílných zkušeností, působení v odlišných geografických oblastech či dostupnějších zdrojích. Podniky se společně dělí o zdroje a o zisk … Číst dál

Přímý prodej

Obchodní zástupce prodává výrobek od producenta přímo ke koncovému zákazníkovi. Vhodné zejména pro dražší a komplikovanější výrobky, výrobky vyžadující kvalitní informovanost nebo vysokou úroveň služeb spjatých s produktem. Bývá také využíváno multi-level marketingu nebo síťového marketingu.

Bundling (marketing)

Vázaný prodej několika výrobků dohromady. Bývá motivováno určitou slevou nebo zvýhodněním. Motivuje zákazníky utratit vyšší částku, než by dal jen za základní produkt. Typicky může jít o menu ve fastfoodech, balíčky softwarových nástrojů nebo sady fotoaparátů s objektivem a dalším příslušenstvím. Vynucený bundling: Výrobek o který je zájem (poptávka převažuje nabídku) je prodáván pouze spolu … Číst dál