Vize podniku

Určuje hlavní směry rozvoje podnikání. Vize by měla vytyčit určitý cíl, kterého by se mělo v budoucnosti dosáhnout. Naznačujeme, kde bychom rádi viděli firmu v budoucnosti, například za 10 až 20 let. Vize by měla být reálná a dosažitelná.

Styčná diverzifikace

Diverzifikace podnikání částečně využívá již vlastněné technologie či svých zákazníků, avšak přináší určitý nový aspekt. Absolutní – podnik vyrábí nové produkty bez návaznosti na technologie již vyráběných produktů, ale mohou posloužit i původním zákazníkům. Relativní – produkt vychází z již využívaných technologií, ale je určený pro zcela nového zákazníka.

Horizontální integrace

Podnik se spojuje se svou konkurencí. Problematikou může být legislativa státu, která může toto jednání omezovat (při akvizici či fúzi nemůže vzniknout subjekt s dominantním postavením). Aby šlo o horizontální integraci, musí se podniky nacházet na stejné úrovni výroby. Cílem je navyšování množství produktů, navyšování tržního podílu či vytváření kontroly nad danými produkty. Dochází také … Číst dál

Vertikální integrace

Jde o růstovou strategii, během které podnik rozšiřuje své podnikání do oblastí, které dosud sloužili jako dodavatelské nebo odběratelské. Podnik se snaží co největší část dodavatelského řetězce převést do svého vlastnictví. Dochází ke sjednocování po finanční i manažerské stránce. Daný podnik má lepší dohled nad součástmi dodavatelského řetězce a mělo by dojít i k posilování … Číst dál

Tržní vývoj

Podniku jde o to, aby se daný výrobek prodával i jinému tržnímu segmentu, než byl původně určen. Může jít o nové regiony a místa, změna typu zákazníka (například původně exkluzivní výrobek začne být běžně prodáván) nebo například o přesun výrobku z průmyslového trhu na spotřební trh (fritéza byla dříve doménou gastronomie). Mnohdy by mělo dojít … Číst dál

Tržní penetrace

Jde o strategii pronikání na trh. Cílem této růstové strategie je zvyšování objemu prodeje svými současnými produkty na stávajícím trhu. Nejlépe to jde na trhu, který roste nebo není zcela nasycený (saturovaný) a je tak kam růst. V rámci této tržní penetrace by mělo dojít k tlaku na osoby, který daný produkt ještě nenakoupili, přetahovat … Číst dál

Soustředná diverzifikace

Skrze soustřednou diverzifikaci se snaží podnik zvýšit svou atraktivitu vůči většímu množství spotřebitelů. Soustředná diverzifikace představuje zavedení produktů, které mimo stávajících zákazníků mohou být atraktivní pro novou cílovou skupinu. Nicméně tyto nové produkty využívají technologii používaných pro produkty původní. Může dojít také k tomu, že podnik přizpůsobí stávající produkty potřebám nových cílových skupin. Například: Lego … Číst dál